Sommaren närmar sig

 
Jag har nu tre skoldagar kvar plus avslutningen på torsdag och på fredag går tåget hemåt för sommarlov! Senaste veckorna har jag hunnit med en hel del i skolan, bland annat ett litet brudarbete där vi skulle göra en brudbukett och ett corsage. Hela förra veckan hade vi repetition och återhämtning så då fick vi själva välja vad vi ville träna på. Och iom att jag inte vart så aktiv på bloggen så lägger jag upp en hel del bilder nu.
 
Brudarbetet jag gjorde. Handbunden bukett och ett corsage
 
Här fick vi en kruka tilldelad som vi skulle göra en passande dekoration i
 
Samma uppgift som ovan
 
Vi har lärt oss binda hårkransar och diadem
 
Asymmetrisk begravningsdekoration och en symmetrisk kransdekoration
 
Droppformad brudbukett och handtag klätt i murgrönablad
 
En trådad brudbuket
 
I Fredags gjorde vi en kul grej, en dekoration i djupt fat med utrymme i mitten för tex jordgubbar. Passar ju perfekt för midsommar!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0