Floristutbildning

 
I går var det min första skoldag på floristutbildningen! Jag behövde nästan bara komma in i klassrummet för att känna att jag valt rätt. Jag har en jätte härlig klass med 13 stycken tjejer och lärarna är alla super trevliga och duktiga. Vi gick igenom vad utbildningen kommer innehålla och hur allt kommer att fungera och så. Så det var en rätt kort dag men innan vi gick hem fick vi göra vår första bukett som vi dessutom fick ta med oss hem.
 Imorse när jag vaknade var jag super taggad på att åka till skolan och börja utbildningen på riktigt. Meeen så har det ju kommit cp mycket snö inatt, blötsnö... Så det var ju ett litet träningspass bara att ta sig fram på gångbanor. Dessutom stod det en bil i backen här vid mig som inte kom upp utan det bara slirade för honom. Och även fast jag hade brottom till bussen kunde jag inte bara gå förbi så jag hjälpte honom att knuffa, sen växlade vi så jag körde och han knuffade. Vi kom in i garaget till slut! (Y) Yeei bra jobbat. Han blev nog glad.
Då den här staden inte är så van vid det här vita som kommer från himlen på vintern så finns det inte tillräckligt med resurser till det här med plogning. Till skillnad från hemma där vägarna är plogade även fast man stiger upp 5 på morgonen. Nåja, en jävla massa bussar och alla spårvagnar var inställda iallafall så det var ju ett litet projekt att ta sig till skolan idag. Hade det varit något annat än just skolan hade jag stannat hemma, men det var ju vår första riktiga dag idag! Dit kom jag iallafall och bara någon minut efter 9! Under de första timmarna av dagen trillade fler och fler in och vi var 11 stycken sen tillslut.
 Efter att läraren kommit fram vid 10 tiden hjälpte vi till att bära in blommorna hon varit och köpt, och sen började vi med att lära oss om varuhantering och snittade, satte i vaser och prismärkte alla blommor.
 Efter lunchen hade vi lite teori och sen fick vi lära oss hur man egentligen sätter ihop en bukett och fick sedan testa oss fram på egen hand. Jätte roligt ju!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0