Sälen

 
Jag sitter på ett tåg som för tillfället är ca 2 timmar försenat till Stockholm... Orkar inte! Nu hinner jag alltså inte hem med dagsfärjan utan jag får snällt boka om till sista turen.
Jag hinner ju blogga lite nu iallafall. Jag måste ju berätta lite om lagresan till Sälen.
I torsdags förra veckan åkte vi ett glatt gäng på 14 brudar upp mot Sälen. Vi startade runt halv 7 på morgonen och var väl framme runt 13-13:30. När vi kom dit anslöt även Jossan till gruppen och vi var 15 stycken. Vi hade 3 stycken stugor som låg någorlunda nära varandra.
Det regnade när vi kom fram men vi var ändå snabba på att fixa utrustningar så vi skulle hinna med några åk. Jag hade förbokat grejer och bestämt mig för att testa snowboard! Jag fick lite tips och trix av Gudrun till en början och sen var det bara att åka. Det var så jäkla kul! Är så glad att jag vågade testa.
När det började regna lite väl mycket och backarna började stänga letade vi upp stugorna och fixade oss för kvällen. Vi möttes upp i ena stugan och hade en liten förfest innan vi drog till ICE nightclub. Vi var 4 tappra krigare som var där till stängning sen tog jag och Hanna oss hem till vår stuga, käkade lite mat och gick sen och sova. Det blev ca 3 timmars sömn för nästa dag steg vi upp tidigt för att vara i backen när de öppnade. Det var strålande sol och fint väder! Och väldigt isigt uppe i backarna så jag hade lite bekymmer att svänga och stoppa som jag ville, men det tog inte så länge innan snön blev bättre.
Vi åkte hela dagen typ, med ett litet brake för lunch och afterski. Jag var sjukt trött hela dagen och skulle gärna ha tagit nån nap under dagen men det hanns inte med. Hem igen, fixa sig, förfest, ICE till stängning, nån slangs efterfest, hem 2 timmars sömn. Och så gör vi om det en dag till! Haha. På lördagen orkade jag dock inte ut i backen nå tidigt. Jag tog en liten nap innan jag och Hanna tog oss dit. Så blev det afterski, hem, fixa sig, sen slöt vi alla upp på Harrys för gemensam middag. Vi gick hem (Eller taxi om man frågar Hanna och mig) efter maten, körde förfest innan vi gick ut. På väg hem från klubben tänkte jag att det skulle bli skönt att sova tidigare än föregående nätter, men då möter vi på två killar som vi hänger med resten av natten, jag sov 1 timme... Haha. 7 timmars sömn på 3 dygn, Så värt det! Man var lite mör i bilen på väg hemåt. Jag är väldigt glad att vi gjorde den här resan. Jag har haft så roligt!
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0