Lördag

 
Här om dagen lade jag ut ett inlägg i en grupp om jobb här i Göteborg, och tänkte att jag måste ju kika i den här "övrigt" inkorgen på FB ifall någon skulle skriva till mig. Där fanns redan lite gamla meddelanden jag inte hade sett ännu, främst från folk som jätte gärna ville bli min vän och sånt därnt skräp man får, haha. Men där fanns också ett lite roligare meddelande. Det kom ifrån föreningen SK Iron, som undrade om vi hade lag på Åland i år och om jag annars var intresserad av att börja spela med dem i division 1 i höst! Meddelandet var ca 2 veckor gammalt när jag läste det men skickade förstås ett svar. Det har ju varit klart typ hela sommaren att jag skulle flytta hit till Göteborg, men det var ändå väldigt kul att få ett erbjudande (mitt alldeles första erbjudande, där jag blivit tillfrågad och inte själv tagit kontakt). Kul att man gjort ett litet avtryck under alla dessa år man spelat.
Jag vet att jag kommer få det riktigt bra här borta, och jag nöter på med att ändra vissa saker, som tex min åkstil. Jag måste ner med arslet och böja mer på benen! Och jag måste även ändra mitt klubbgrepp lite. Det är inte allt för lätt när man spelat så i 13 år, haha. Idag hade vi frivillig teknik träning på isen, jag var självklart där och nötte på.
Tidigare idag, innan träningen fick jag en liten guidad tur här runt i krokarna utav Hanna! Det var ju inte helt fel.
Ikväll åkte Mysan o Leo till Linn och Anders på middag, jag ides inte komma med utan tar det lugnt på soffan framför tv:n istället. Jag har sjukt ont i min nacke och axlar sen i Torsdags då vi hade fys i boxningshallen igen. Jag har nog aldrig tränat nacken tidigare! Så undra på att det känns så här två dagar efter.. hehe.
 
Jag tar inga foton här heller märker jag.. men jag kan bjussa på en bild från igår när jag och Mysan var och lunchade!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0