Florist?

 
Ikväll flyttar jag från Mysan och Leo till ett rum hos en av våra tränare. Där blir jag förmodligen bara fram till helgen då jag flyttar till ett annat rum. Så kommande helg är det tänkt att mamma och pappa ska komma hit med min säng och lite annat jag kan behöva. Mer kläder till exempel... Det som suger lite är att vi ska ha ett träningsläger just nu i helgen så jag vet inte ens om jag kommer ha möjlighet att träffa dom :(  
Detta med att bo i ett rum hemma hos någon man inte känner är inte direkt vad jag längtar efter heller men det ska förhoppningsvis inte vara så jätte länge. Tanken är att jag ska bo där tills föreningen får tag på en lägenhet. 
 
På tal om helt annat har jag för första gången nånsin hittat en utbildning jag skulle vilja gå. Som jag dessutom inte behöver komplettera nånting från gymnasiet till. Det är en floristutbildning som jag skulle kunna gå här i Göteborg och nästa kursstart är redan i Januari. Jag tror att det skulle kunna vara min grej. När jag var liten var mitt drömyrke i flera år att bli just Florist. Så man kanske helt enkelt skulle köra på det. Sen kanske man kan utbilda sig vidare till trädgårdsmästare eller liknande. Men då behövs ju stuidelån och massa sånt och då kan jag verkligen inte ha en lägenhet helt själv om jag ska plugga heltid. Jag ska forska i detta. Nu ska jag dricka en god kall battery och längta hem lite igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0