Fattig och arbetslös

 
Det här med att hitta ett jobb var ju tydligen inte så lätt.. Folk säger att jag har det lättare av oss nya i laget eftersom jag kan svenska, men just nu är jag väl den enda som inte har ett jobb att gå till på dagarna... Jag har fortfarande några få pass på städfirman men det räcker inte att leva på! På dagarna jag är hemma ligger jag i min säng och söker jobb. Men när man inte har utbildning eller erfarenhet inom typ nånting (förutom kallkök då) så är det ju typ omöjligt att få nånting. Helst ska man vara 25 år och ha 30 års erfarenhet och kunna jobba 24/7. Jag har sökt en hel del liknande jobb som jag jobbade med hemma på mfood, men det har inte heller gett resultat. Jag kan inte räkna på fingrarna hur många jobb jag sökt. Är det så här längre till så kommer jag ju bli tvungen att flytta hem igen sen när kontot börjar bli tomt. Jag vill bara få besked att jag får gå floristutbildningen och att det kan bli Januari så jag har något vettigt att göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0