Hockey helg

 
I måndags hade vi en träningsfri dag efter den intensiva helgen i danmark. Sen körde vi träning som vanligt tisdag-torsdag och igår var det dags för returmöte mot Hvidovre. Precis som i matchen mot Danska landslaget fick jag spela i 2:a kedjan till att börja med. Vi spelar bättre än förra lördagen när vi mötte dem men ändå inte så bra som vi kan spela. Efter första perioden leder de med 0-1. Jag byter plats med Sandra inför andra perioden och går ner i 3:e kedjan och spelar där resten av matchen. Sen i andra perioden blir spelet lite bättre och efter 16 spelade minuter sätter Lauren dit kvitteringspucken. Ett mycket viktigt mål! I 3:e är Margot tidigt framme och ger oss ledningen med 2-1. Dessvärre kvitterar danskorna till 2-2 och gör sen även 2-3 som står sig matchen ut. Riktigt surt att inte få med nån poäng från den matchen men så är det.
 
Vi avslutade gårdagen med en riktigt trevlig lagfest.
Jag börjar känna mig mer och mer hemma med det här härliga gänget!
 
Nu har vi spelledigt kommande helg och då kommer jag vara hemma på Åland igen <3 Jag åker härifrån på onsdag morgon och är hemma sen hela helgen.
 Imorgon ska jag och titta på en lägenhet(!!). Här i veckan hörde Amanda av sig att hennes kompis Therese i Östersund har en lägenhet här i Gbg som blir ledig i Januari och det ser lovande ut att jag får hyra den! Det skulle va så JÄVLA awsome att komma tillbaka hit efter julledigheten och få flytta in i en egen liten lägenhet och sen börja skolan! Jag håller tummarna så hårt nu att allt går som det är tänkt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0