Lördag 5:e Maj

Imorse när Kim o jag hade vaknat gick vi upp till Lillan o Klicken och åt frukost sen åkte vi iväg till stan och inhandlade ett par pumps, var till apoteket och var och handlade mat. Igår var jag och mamma till äventyrsgolfen på babyträff! :) Åt god mat. Det var meningen att vi skulle spela minigolf men det var kallt och börja sen regna så vi strunta i det och åt tidigare istället. Jag fick lite ångest när folk prata om vart de har sökt skolor och vart de ska flytta. Jag vill också flytta, och jag vill också gå i skola och få en bra utbildning så jag kan få ett jobb med skit bra betalt och sen bli rik :) hehe. Nja men jag vill ha en bra utbildning, men jag vet just nu ingenting som jag verkligen vill jobba med.. Det är ju endå för sent för att söka skolor nu.. Så jag får väl tänka vidare till nästa vår bara.

Det händer lite småsaker på vår gård just nu. Här om dan sågade vi ner ett gammalt äppelträd på framsidan av vårt hus, som ändå bara varit i vägen. Jag grävde upp 2 svartvinbärsbuskar som vi satt på baksidan brevid våra rabarber istället. Så nu är det en stubbe och 2 gropar på framsidan! Häcken på framsidan ska sågas ner, så den kan växa upp och bli lite mer... ja snygg eller mer "redig" Den har växt så konstigt nu. Jag grävde idag upp en yvig rosenbuske på sidan av huset, som jag inte riktigt vet var jag ska sätta ännu. Hela rabatten där busken var ska nog tas bort. Det är så oredigt där. Massa tulpaner och krokusar som jag också håller på att flytta. Och en hel del mossa. Mitt land som jag fick ifjol våras, är så fullt med sten och sand så jorden där håller jag på och silar genom att galler som jag har på skottkärran. Det är mycket jobb men ganska kul, och resultatet blir bra :)

Den här helgen har hittills varit lugn, och jag har inga planer alls så det ser ut att bli fortsatt lugnt. Fast med en hel del hockey förstås. Jag har tippat VM i båda tidningarna. Hittills har jag alla rätt på vilket lag som vinner men inga rätta resultat hittills. Jag vill vinna en grill!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0