Kaos

 
Jag har fått nog på mitt slitna hår! Imorse gick jag och klippte av alla slitna toppar, så nu är det fräscht som tusan, dock rätt kort... men jag har ändå inte så mycket tid att tänka på utseendet här :'D Skönt att det är gjort iallafall.
Sen skulle jag på en arbetsintervju idag klockan 2, till en flyttstädnings firma. Jobb som jobb liksom, jag får inte va för kinkig nu. 2 veckor utan jobb är för mycket redan. Men iallfall så ringde dom mig idag vid halv 12, och frågade om jag kunde komma och jobba redan idag, då 2 tjejer hade blivit sjuka. Javisst, jag har ändå inget för mig på dagarna. Så jag blev upphämtad och så åkte vi till huset där 2 tjejer höll på att städa för fullt. En av de tjejerna hade blivit sjuk under dagen så hon åkte därifrån när vi kom.
Nu var det ju dock så att den andra tjejen som höll på att städa där var precis lika ny på jobbet som mig. Hon hade blivit inringd igår. Jag fick lite info om hur det funkar och vart vi skulle när vi var klara där. Jag fick bilnyckeln till firmabilen och så försvann han som skjutsade dit mig och tjejen som var sjuk. Ooookej, nu var vi två nya kvar där i huset på 3 våningar, och skulle städa färdigt. 
Det gick nån timme över tiden som var satt men vi var väl klara runt 14, och då skulle vi vidare till Hovås på ett hemstädnings uppdrag. Det var bara att hoppa in i bilen och racea iväg med bilen mitt i Göteborg! Att vi inte fick tag på rätt address innan vi hade varit mitt inne i smeten av Göteborg med spårvagnar och bussar och allt satan, är en annan historia. Vi hittade iallafall till Hovås sen och välkomnades av en liiten brun pudelvalp i dörren! Där skulle vi ha fokus på kök och badrum, men även dammtorka, dammsuga och lite sånt i resten av hemmet. Grymt fint hus var det! Ljust och stort som tusan. 
Eftersom vi nu var ensamma och åtminstone jag helt ny på detta jobb, så tog det lite tid. När vi sen var färdiga så tog vi oss till firman. Det tog ju också en jävla tid när det var runingstrafik och vägbyggen här och där. Jag hade ju inte heller varit till firman innan jag började jobba så jag visste ju inte exakt var det var. Dåligt skyltat också men efter några U-svängar hittade vi till rätt adress där vi lämnade bilen och kunde fara hem! Helt kaotiskt har det varit i min hjärna idag. Nytt jobb, som vi utförde på egen hand utan någon ordinare anställd tillhands. Kört bil i Gbg, bara det tog ju musten ur mig, haha! Det tråkigaste var nog att det gick över tiden så att jag missade träningen ikväll...
Nå, imorgon ska jag va på jobb 07:30 igen. Då får vi en till tjej med oss iallfall. Hoppas på lite bättre flyt då :)
Hoppas Göstas ringer den här veckan och vill ha mig att köra truck, det skulle nog va roligare än att städa , hehe.
 
 
 
Kort hår!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0