Ljusare tider?

 
I måndags hade jag den absolut värsta dagen här, jag mådde så dåligt och visste inte vad jag skulle ta mig till. Jag övervägde väldigt seriöst att bara sticka iväg hem, utan att först säga till någon. Jag letade till och med tåg biljett till tidigt på tisdag morgon. Jag fundera på att söka massa jobb hemma under vintern och fram till Januari då jag isåfall skulle åka tillbaka för att börja plugga. Men som tur var så tog jag mig i kragen och gjorde inget förhastat. Hela kvällen inklusive träningen var fett jobbig men jag tog mig igenom den och på tisdagen mådde jag betydligt bättre. Det kan nog inte bli så mycket värre än den måndagen och nu vet jag att jag kan ta mig igenom en sån dag också. Jag vill verkligen kunna börja njuta av livet här så att jag kan fokusera på hockeyn.
 Det absolut bästa just nu är att mamma och pappa har bokat resa hit till mig (och då vore det ju synd om jag valt att flytta hem ellerhur?), dom kommer den 18:e December för att titta på vår hemma match mot Hovås på Lördagen. Jag längtar! Men det som är ännu lite bättre än att dom kommer hit, är att på söndagen 20:e åker vi alla 3 hem till Åland för att fira jul.
 En jobbig sak med att ha för mycket ledig tid är att mitt 3G till telefonen tar slut aldeles för tidigt i månaden.. Det finns inget wifi här där jag bor så det blir att använda telefonen hela tiden. Så i tisdags tog jag med mig Fanny för att gå och fixa ett mobilt bredband åt mig. Men det gick ju tydligen inte när jag inte kunde visa upp ett svenskt id-bevis... Som tur är så har jag väldigt fina människor runt mig här så min tränare Janne var med mig igår kväll så vi kunde fixa att bredbandet står i hans namn tills jag har fixat mig ett id-kort. Nu är det ju rena drömmen att jag kan använda datorn igen, och även ansluta telefonen till samma router så jag inte behöver slösa så mycket 3G. Det här bredbandet heter Net1, jag har aldrigt hört om det tidigare men jag tror det var väldigt nytt. Det ger mig iallafall obegränsat med surf(!), det är ingen bindningstid, det är inte hur många som helst som får skaffa det runt samma mast, så att dom ska kunna garantera snabb surf hela tiden. Jävligt nice!
 Vad gäller jobbfronten så hoppas jag på ett genombrott imorgon. Jag har registrerat mig på en sida som heter Jappa.jobs där man fyller i vad man är ute efter för jobb och vad man har för erfarenheter och sånt där. Och igår hörde dom av sig om ett jobb jag skulle passa på, från vecka 46 till 23 December dessutom. Det är ett företag som heter Jakobsdals som håller på med chark produkter som behöver extra personal på heltid. Iallafall så ska jag till Jappa imorgon bitti och få mera info om jobbet. Jag förstod det så att det var jag och typ 3 andra som var passande för jobbet så jag håller tummarna nu att det ger resultat!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0