Påsk

 
Jag har inte riktigt haft nån ork att skriva här på senaste, men nu tänkte jag plöja igenom de senaste dagarna.
Förra veckan på måndagen så började vi med ett grupparbete i skolan. Vi skulle göra en kistdekoration, en begravningskrans och en valfri dekoration. Och vi skulle göra egna inköp så vi fick en summa pengar att införskaffa allt vi behövde till de tre dekorationerna. Vår grupp bstämde att vi skulle göra något vårigt och använda mycket från naturen, vi ville att det skulle se ut som det växt upp där på plats. Så det här jobbade vi med på måndagen och tisdagen. Vi var själva väldigt nöjda med resultatet och var väldigt eniga i allt vi gjorde.
 
 
 
Under tisdagen hörde Hotel riverton av sig till skolan och undrade om vi kunde komma till dom på onsdagen för att göra blomsterarrangemang till ett event till kvällen. Vi bestämde att vi skulle göra det och var hela dagen på hotellet och fixade. Det var riktigt kul det med, vi blev indelade i 3 grupper där en grupp hade hand om scendekorationerna, en annan grupp hade mingelborden och min grupp gjorde dekorationer till bankettborden.
 
 
På onsdagskvällen var det ÄNTLIGEN dags för mig att hoppa på tåget och påbörja resan hem! Jag valde att ta ett kvällståg för att sova på hotell i stockholm en natt och kunna ta första färjan hem på torsdagen. Mysan hämtade mig från båten som var inne 12:15 och skjutsade mig till mammas jobb där jag överraskade henne med min närvaro. Hon trodde nämligen att hon skulle hämta mig från båten vid 18. hehe. Det var så skönt att komma hem 12 istället för 18. Men redan vid 13:30 hade jag tid hos frisören och där satt man ju några timmar. Sen hämtade pappa mig och vi gjorde lite ärenden, och klockan 17 först var jag hemma! Äntligen hemma i Björsby, och hos kissorna! På kvällen var jag en sväng till Hia där också Mysan och Lina var.
 
 
 
På fredagen blev jag upphämtad av Hia och Jonas och så åkte vi till Granö där Martha bjöd oss på brunch! Såå fint hade hon gjort det och allting var supergott, skumpan smakade rätt bra den med. hehe. När jag sen kom hem igen satte jag igång med att göra lite påskbuketter, en som mamma skulle få och varsin till faster och kusin som bjöd oss på middag på kvällen. Så där hade jag att göra en stund. Först gjorde jag 3 stycken reden av björkris, sen gjorde jag buketten med massa fina blommor i påskfärger.
Sen på kvällen då så var vi på middag och sen blev jag upphämtad av Leo som skjutsade mig och Mysan till Hia där vi förade innan vi drog till Arken (<3). Det var väldigt lite folk ute men det är då man brukar ha de roligaste kvällarna! Och roligt det hade vi, vid 6 nångång var jag hemma och sov sen några timmar.
 
 
 
 
Jag kommer knappt ihåg vad jag gjorde på lördagen men jag var iallafall till stan och hittade mig ett stort påskägg så jag kunde göra mitt ägg-vin! Så det pysslade jag lite med. Sen fixade jag mig och så hade vi middag hemma i Björsby. Och sen senare möttes alla brudar upp hos Hia där den traditionella påskfesten ägde rum. I påskshotsjakten gick det inte jätte bra för mig i år, jag hittade bara 4 shotar, MEN när det handlade om att shotta snabbast tog jag hem vinsten! Så bar det sen av till Arken igen. Ännu en lyckad kväll ute.
 
 
 I söndag var jag till Natalie en snabbis och pussade lite på sjuklings kissen och på kvällen tog jag bilen och cruisade runt med Hia och Mysan. Det var svinkallt och blåsigt men jag tog mig ut och tog denna bilden uppe på pissberget.
 
 
Och sen var det då Måndag. Så snabbt dessa dagar gick.. Dags för att åka tillbaka till Göteborg. Tur det snart är dags för 3 veckors praktik hemma på ön!
 

Kommentarer
Postat av: Eva

Hej!
Vilka otroligt fina blomsteruppsättningar du har gjort och lagt ut på din blogg.
Jag driver företaget www.kransmakaren.se och söker några som är intresserade av att göra blogginlägg, visa hur man gör olika arrangemang och blomsteruppsättningar mm.
Skulle vara jättekul om du vill dela med dig av ditt arbete i skolan.
Hör jättegärna av dig om det är intressant så kan vi diskutera vidare.
Mvh
Eva
Www.kransmakaren.se
[email protected]

2016-04-15 @ 09:06:06
URL: http://www.kransmakaren.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0