Nya stilarter

 
Förra veckan jobbade vi med stilarten Formal linjär och då gjorde jag bland annat dessa två arbeten med Anthurium. Det är en lite annorlunda men väldigt fräck och spännade stilart.
 
Sen den här veckan gick vi in i Vegetativ stilart. Då ska man återskapa naturen så som den ser ut på riktigt. Så man får inte korta och putsa på blommorna, för så funkar det inte ute i naturen. Det tyckte jag var lite knepigt, att alltid hålla koll på vilka blommor som kan blomma samtidigt och veta exakt hur de växer på riktigt. Men detta är också en rolig stilart och lite annorlunda än "det vanliga" som annars erbjuds mycket.
 
 
Det här är ingen vegetativ bukett men vi fick i uppgift att göra en brudbukett inspirerad av skogen. Så jag valde att göra en platt bukett i hållare.
 
I Onsdags fick vi en paus i det vegetativa och åkte till Fässberg Östergård i Mölndal med en annan klass i skolan. Där fick vi gå loss i blomlanden och göra olika projekt, här på bild är en av de saker jag var med och gjorde. Sen fick vi allihop gå och plocka till oss varsin bukett att ta med hem. DRÖM alltså!
 
Vegetativ krans där vi skulle jobba 70/30, alltså skulle 30% vara dekorativ stil. I detta fallet var det kransen som fick bli dekorativ. Min blev dock rätt vegetativ helt igenom.
 
Sen i går gjorde vi varsin bukett som skulle vara vild och vacker i en konstruktion. Då var vi ut och plockade pinnar och knöt ihop reden.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0