Danmark

 
I fredags åkte vi ner till Danmark och till Scandic i Hvidovre. Vi käkade buffé på hotellet och tog det bara lugnt. Igår morse efter frukosten åkte vi in till Köpenhamn och gick där och strosa i några timmar. Vi käkade lunch på nåt ställe där allt kändes oorganiserat och det tog en jäkla tid innan vi hade käkat och betalt för oss. Efter det åkte vi tillbaka till hotellet, och när vi kom dit blev det lite stressigt då vi skulle iväg direkt till ishallen för match mot Hvidovre. 
Matchen gick riktigt skit. Vi är slarviga och jobbar inte på det sättet vi ska. Jag spelade i 4:e kedjan i första perioden och en stund i andra men vi fick verkligen inte till någonting. Det bara funkade inte. Vi gick sen ner på 3 kedjor och då flyttade jag upp till 3:e. Efter det gick det helt okej ändå. Men det är i andra perioden som vi verkligen tappar allt och släpper in 5 mål. Sen i sista perioden spelar vi bättre och vinner perioden med 0-1. Vi förlorar matchen med 6-2.
 
 
Idag efter frukost gick jag och Hanna tillbaka till vårt rum och bara ligger på sängen och glor på tv och sover sen lite till. Sen väcker Janne mig när han ringer och säger att jag ska komma ner till lobbyn. Han skulle snacka skillt med alla kedjor och jag skulle idag upp i andra kedjan och spela där. Verkligen kul att få den chansen och det kändes rikrigt spännande att spela i en ny kedja.
Efter samtalen drog vi och åt lunch och sen vidare mot ishallen för att spela match mot Danska landslaget. Idag hade vi ett helt annat fokus och var väldigt bestämda med att hitta tillbaka till vårt spel. Det gav resultat! Vi spelade en grymt bra match där alla kedjor gjorde bra ifrån sig. Det var helt klart den roligaste matchen vi spelat. Det är så där vi ska spela, och gör vi det kan vi krossa alla lag i serien.
Vi förlorade matchen med 2-1 men det känns absolut som en vinst. 
Nu längtar jag bara hem till sängen. Vi är väl hemma runt 1 inatt kanske...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0