Söndag 12 Februari 2012

Nu är jag hemma efter helgens Sverige resa.

I Lördags åkte vi till Gimo och spelade match, Vi var 11 utespelare och Fia i mål (som endast hade stått i mål på träningen dan före!) + att det var en del som var krassliga, inkl jag. Vi spelade helt okej och var stundtals bättre än dem. Men vi fick inte in våra skott! Matchen sluta 4-0 till dem. Fast skottstatistiken var 21-20, så det var ju en jämn match men men. Skulle vi haft vårt absolut starkaste lag med oss hade vi nog vunnit dem.
Efter matchen duscha vi och fixa oss så for vi iväg till Gränby Centrum, S H O P P I N G! haha. Fast först åt vi. Jag åt Spaghetti Carbonara, som jag höll mig mätt på jävligt länge. Sen sprang jag runt med Mickis där i typ 1 ½ timme. Det har ju blivit så stort och det tar fan ett bra tag att gå runt allt. Men jag hitta massa nödvändigheter för en gångs skull, + lite annat kul också ;)
Vi hoppa in i bussen igen och drog till hotellet. Där fick vi våra rum (jag bodde med Mickis) och låg och chilla nån timme innan vi for iväg och spela laserdome! Fyyy va kul det var. Man var så jäkla inne i spelet så man var helt skakig och full med adrenalin efter åt! Jag fick bäst poäng efter första matchen, haha, och ställningen blev precis lika mellan båda lagen! Sen spela de en gång till, men jag var inte med. Jag blev sur för mina favorit mjukisbyxkor gick sönder :( Och så slog jag min häl. Så jag satt där och drack slush och höll koll på vad som hände där inne på spelområdet. Mitt lag vann den matchen! Skit kul, det måste jag göra om!

Vi fick sova länge inatt och klockan 7 vakna jag och kunde inte somna om, så jag låg och kolla lite på tv tills jag gick ner med kim och åt frukost vid halv 9. När alla sen hade ätit gick vi och plocka ihop våra grejer och drog iväg till Gränbyhallen för match mot Almtuna.
Det var underbart soligt väder så man blev riktigt pigg och glad när vi var ute och värmde upp. Spraya en jävla massa nässpray så var det dags för match. Vi inledde matchen starkt och man märkte inte att vi var förkylda. Vi hade ett bra tryck i deras zon och efter lite arbete lyckades jag slå en ispuck som letade sig hela vägen in i mål. 0-1! Vi fortsatte vårt spel men nu märkte åtminstone jag att det bara blev tyngre och tyngre i benen. Perioden led mot sitt slut men i 14:e minuten tryckte Almtuna dit ett kvitteringsmål... 1-1
I Andra perioden tappa vi ibland vårt fina spel och det var Almtuna som hade matchen. Men Antonia jobbade in ett fint mål och vi var åter i ledning! Sen var Louise F framme och hittade målet och satte dit 1-3 pucken! Almtuna jobbade på och gjorde 2-3. Onödigt spännande. Dom var riktigt irriterade när det inte gick som de ville och de börja förstås spela fult.
Nu minns jag inte riktigt i vilken period de sista målen kom men Antonia gjorde ett till mål och vi ökade igen på vår ledning till 2-4, vilket de senare ändrade på till 3-4.
Så slutade matchen och vi vann!! En ruggigt jämn match som det alltid är mot Almtuna. Och Lollo var grym i målet :)

Nu är det skönt att vara hemma igen men jag antar att förkylningen inte tänker lämna mig efter helgens håll igång. Ont i hela kroppen har jag iaf.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0