Måndag 9:e April

Det är Måndag och jag har kommit hem från Sverige. Ska sammafatta lite min helg.
I Torsdags bjöd Lina på middag hemma hos henne och förfest för dom skulle ut sen, inte jag för jag skulle upp på Fredag morgon och åka till Sverige. Det slutade med att de övertalade mig att komma med ut i allafall, haha. Jag skulle ju ändå fylla 19 efter 12 slaget. Hade grymt kul på Arken, och jag var hemma och i säng 3. Steg upp 7 och blev hämtad av mamma o pappa halv 8. Jag var varken trött eller dålig så det här ska väl gå bra tänkte jag. På båten åt jag lite bacon till frukost och drack juice, te och vatten. Sen sökte jag upp en soffa och sov där nån timme. Bakisen började komma... Åkte bil i ca 2 timmar upp till Valbo där vi hade tänkt hinna handla lite innan vi åkte till Finnböle. Jag orkade inte handla så mycket, hehe. Där fick jag även i mig en halv tallrik pommes. Sen åkte vi vidare. När vi kom fram till Finnböle blev jag bjuden på tårta för att jag fyllde år. Och efter tårtan började det reda upp sig kände jag, sen försvann krappulan :)) Vi åt sen supergod middag och drack lite "blåa" och nån vitrysse. Både Linda och jag hade sovit få timmar föregående natt, så vi somnade tidigt och sov som stockar hela natten.
När vi alla hade vaknat och ätit på Lördagen så drog jag, Linda, Mamma och Pia iväg till Taste of Africa. Sen vid 3 åkte vi buss in till Gävle för att fara och äta. Vi började på en pub och tog nåt att dricka innan vi gick vidare till Church Street Saloon och åt. Rekommenderar stället, så jäkla mysigt. Går i country stuk. När man satt sig kommer dom och kastar en näve jordnötter på bordet och när man har ätit dom slänger man bara skalen ner på golvet! Vi vart så galet mätta, och maten var super god. Vi gick sen vidare till en annan restaurang/Bar och drack Mojito och Caipiroska innan bussen gick tillbaka runt 8. Vi kom hem och alla gick och la sig tidigt då alla var jätte mätta och trötta.
Igår gjorde vi inte så mycket innan vi åkte, men vi tittade på en norsk film som heter Huvudjägarna. Sen åt vi lite lunch och drog sen iväg till Valbo igen, mamma skulle till Ikea och jag hade ju mer shoppinglust då än i Fredags ;) Sen var det raka vägen ner till färjan och hem! Riktigt lyckad helg och jag lovar att det inte ska ta 4 år igen innan jag åker dit nästa gång.



På Taste of Africa kunde man köpa massa fina grejer

Tårtan vi åt på min födelsedag ;)











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0